Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Kinderen op één, de loterij Lot of Happiness en het wervingsportaal

Kinderen op één

Wat is Kinderen op één?
Kinderen op één is een stichting die alle goede doelen gericht op het welzijn van kinderen met een ANBI-status ondersteunt. Het team van Kinderen op één bestaat uit professionals die ervaring hebben in het werven van donateurs en loterij spelers. Deze kennis wordt ingezet om alle goede doelen, klein en groot, te helpen aan structurele loterij inkomsten.
Heeft kinderen op één een ANBI-status?
Stichting Kinderen op één staat bij de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat iedere euro gespendeerd wordt aan de projecten van Kinderen op één. Meer informatie over de ANBI-status van Kinderen op één vind je hier.
Wat levert een loterijspeler op?
Zolang de deelnemer voor jouw goede doel blijft spelen ontvangt jouw goede doel het wettelijke percentage van de inleg van de loterij (momenteel 40%).

Om een beeld te schetsen van loterij-inkomsten is het vorige voorbeeld ontwikkeld:
Als de Facebook pagina van een goede doel 5.000 volgers heeft en hieruit 1% supporter wordt bij Lot of Happiness (50 deelnemers). Als deze 50 deelnemers een jaar meespelen, dan levert dit uiteindelijk € 4.000,- euro per jaar op. 40% van € 12,5 x 50 supporters = € 4.000,-. Aan dit bedrag zijn verder geen kosten verbonden.
Welke goede doelen zijn aangesloten bij Kinderen op één?
Op dit moment zijn er meer dan 450 goede doelen al aangesloten bij Kinderen op één, dit zijn allemaal kind gerelateerde goede doelen die dagelijks het verschil maken. Alle aangesloten goede doelen vind je hier.
Hoe weet ik hoeveel spelers er uiteindelijk voor mij meespelen?
Zodra een stichting aangesloten is bij Kinderen op één wordt deze op de hoogte gehouden van het aantal spelers dat meespeelt. Ook zijn de aantal loterij spelers af te leiden uit de uitbetaling per kwartaal.
Wanneer krijg ik deze loterij-inkomsten uitbetaald?
De loterij-inkomsten worden per kwartaal uitbetaald naar de desbetreffende stichting. Op deze manier kunnen de loterij-inkomsten direct bijdragen aan de doelstellingen van het goede doel. De inleg wordt op een derdenrekening beheerd door een onafhankelijk bestuur. 
Wat wordt er van het goede doel verwacht na de aansluiting bij Kinderen op één?
De deal met de Lot of Happiness loterij is gemaakt, de administratie is al geregeld en met het wervingsportaal kan er snel worden gestart. Het enige wat er na aansluiting nog gedaan moet worden is het initiatief bekend maken onder supporters, maar dit is natuurlijk geheel vrijblijvend.

Het werven van loterij spelers is dus vrijblijvend, maar in veel gevallen een aanvulling op de huidige manier van werving. De doelgroep van loterij spelers is een andere doelgroep dan de klassieke donateur. Het werven van loterij spelers is dus een extra kanaal om inkomsten te generen, die parallel loopt aan dat van donateurs werven.

Lot of Happiness

Wat is Lot of Happiness?
Lot of Happiness is een goede doelen loterij die het verschil maken voor kinderen in Nederland en daarbuiten. Deze goede doelen worden op een toegankelijke manier gesteund met inkomsten uit de loterij. Bij Lot of Happiness staan niet de prijzen, maar onze goede doelen en supporters op nummer 1! Samen maken zij het verschil voor kinderen. Elke trekking weer. 
Hoe kunnen loterij spelers meespelen voor mijn goede doel?
Loterijspelers kunnen zich op de website van Lot of Happiness eenvoudig inschrijven, door op de speel-mee button te klikken. Bij het aanmeld formulier krijgt de loterijspeler de mogelijkheid een goed doel te kiezen, hier staan alle aangesloten goede doelen van Kinderen op één bij.
Welke prijzen kunnen loterij spelers winnen met deze loterij?
Bij Lot of Happiness zijn er naast geldprijzen ook fysieke prijzen te winnen die elke trekking variëren. De fysieke prijzen zijn allemaal in het kader van duurzaamheid, om zo de wereld het best mogelijk achter te laten voor kinderen. Denk bijvoorbeeld aan droogbloemen, een duurzaam geproduceerde fiets en een speaker gemaakt uit herbruikbaar materiaal. De huidige prijzenberg van Lot of Happiness is hier te bekijken.

Wervingsportaal

Wat is het doel van het wervingsportaal?
Het wervingsportaal is ingericht om eenvoudig nieuwe deelnemers te werven die meespelen voor jouw goede doel. Op deze manier kan je meer loterij-inkomsten te generen.

In het wervingsportaal is content beschikbaar voor stichtingen die aangesloten zijn bij Kinderen op één. Deze content kan gebruikt worden om deelnemers te werven voor het desbetreffende goede doel. In het portaal kun je verschillende templates vinden van social media posts, e-mail banners, afbeeldingen op jouw website en drukmateriaal. De templates zijn allemaal aan te passen met het logo van jouw goede doel.
Welke verschillende templates zijn er?
De content is beschikbaar voor allerlei verschillende soorten communicatiekanalen. Zoals: Facebook, Twitter, Instagram, maar ook e-mail en website banners. In totaal zijn er meer dan 50 verschillende templates te vinden. 
Ben ik verplicht de templates te gebruiken?
Nee, het portaal is bedoeld om meer deelnemers te werven. Als aangesloten stichting bij Kinderen op één kan je er ook voor kiezen om dit niet actief te communiceren. 
Welke kleuren mag ik gebruiken in het wervingsportaal?
Om het zo gemakkelijk mogelijk te maken zijn een aantal standaard Lot of Happiness kleuren in het portaal toegevoegd, dit zijn: donkerblauw, lichtblauw (aqua), geel, lichtgroen (lime), oranje, paars, rood en roze.
Op welke kanalen kan ik de templates gebruiken?
Op social media: Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Via e-mail, op de website en offline zoals bijvoorbeeld een poster of flyer. 
Welke kanalen kan ik naast social media nog meer gebruiken om loterijspeler te werven?
Naast social media is e-mail een goed kanaal om de huidige achterban op de hoogte te stellen om voor jouw goede doel mee te spelen met Lot of Happiness. Op de website kan door middel van banners en headers vermeld worden dat het goede doel aangesloten is bij Lot of Happiness. Verder kan is offline ook een goede mogelijkheid om actief te communiceren dat er meegespeeld kan worden met Lot of Happiness voor jouw goede doel. Bijvoorbeeld door drukwerk, in de vorm van een poster.

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen